środa, 17 października 2012

Pomelo.

Ojjj...kochliwy jest Pomelo.
Koch-li-wy!
Lowaniem darzy rzodkiewkę z trzeciego rzędu, krople rosy i swój cień. Ciuka miłością a to w karczocha,
a to w ogrodnika, a to w Ritę- żabę hopsającą między grządkami. Rykoszetem miłościowym strzela w szary kamyk, Księżyc i krople rosy.
Uczucia nie żałuje nawet dmuchawcowi pod którym mieszka.
Ojjjj, obok skąpstwa miłościowego, to Pomelo nawet nie leżał! Nie leżał i koniec!
Jednak, czy tylko miłością Pomelo żyje?
Ależ nieeeee....
Toć Pomelo jeszcze strachliwy wielce.
No ale któż by się nie bał, że ktoś zachachmęci mu dmuchawca? Że wszystko stanie na głowie, lub,
że deszcz zmyje kolory? Ja tam pietra mam codziennie na myśl o świecie do góry nogami.
No i pory...no porów w nocy, to już na bank boi się każdy!
Nie wmówicie mi, że Wy nie.
Pomelo ma wiele, wiele dylematów. A jakich? Nie zdradzę.
Julo i Ewulczita (klik) też nie!


............................................

"Pomelo jest zakochany"
"Pomelo ma się dobrze pod swoim dmuchawcem"
Autor - Ramona Badescu
Ilustracje - Benjamin Chaud
Wydawnictwo - Zakamarki
__________________________

Jul i Ewulczita - nie do kupienia
Pomelo jest zakochany - TU
Pomelo ma się dobrze - TU


21 komentarzy:

  1. Miś też jest zakochany w Pomelo, mój ulubiony tekst jest o tym, że "krzaczki truskawek zapomniały jak się robi truskawki" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taką grafikę. Bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa i JUl - świetni :) udana współpraca blogowa! :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. oczywiście myślałam, że ujrzę w tym poście jak Julo pałaszuje owoc pomelo :D fajne butki ma Jul. Ewulczita i Jul to super duet :D

    OdpowiedzUsuń
  5. No i znowu muszę przez Was książkę kupic... Toz ja kiedyś zbankrutuję, jak Jul i Ewulczita będą tak zachwalac te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. moja lista księgarniowa robi sie zaskakująco długa! winię Cię, kobieto! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od jakiegoś czasu się czaję na Pomelo. Długo tak nie wytrzymam i książki trafią do naszej biblioteki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też się spodziewałam owocka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja się zachwycam, jak on oburęcznie czyta (i jedno oko na Pomelo i drugie oko na Pomelo!), jak ja bym chciała tak umieć! studia bym przed czasem skończyła :D
    dzięki za wspólne czytanie! lubię je bardzo! :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. O tyyyyy!!!! Mam już post przygotowany i miałam dziś go publikować jak śmiałaś śmieć mnie uprzedzić :D .
    A serio Pomelo rules u nas ostatnio :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Publikuj- to dopiero będzie, taki potrójny wpis Pomelo:D

      Usuń
    2. tak, tak, tak - po trzykroć tak! :)))

      Usuń
    3. Chciałyście to macie :)
      http://podwojona-sroka.blogspot.com/2012/10/sza-na-pomelo-trwa-i-o-miosci-do.html

      Usuń
  11. A do Nas Pomelo właśnie idzie, jestem przekonana, że będzie się moim chłopcom podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cały świat oszalał na punkcie Pomelo! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jul w połączeniu z Ewulczitą =bomba! uwielbiam Ich razem! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak Ewulczita i Jul poleca to koniecznie tę lekturę należy posiadać:))))
    I te ilustrację...bajka...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zabawny post:) Książeczka zachęca ilustracjami, bardzo.
    Zapraszam na moje pierwsze candy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ty nawet nie wiesz jak się człek za Tobą stęsknić może! Ja też do dzisiaj nie wiedziałam... a po długiej (jak na mnie) nieobecności blogowej chłonę każdą stronę nowej książki + nowe foty jak szalona ♥
    lowe! ♥

    OdpowiedzUsuń